piektdiena, 2007. gada 28. decembris

Joprojaam Panama city


Pagaidaam veel joprojaam esam tur kur bijaam - Panama city. Esam te taa iejutushies, ka jau vairs neizskatamies peec tuuristiem (ja tikai kautkaa vareetu pierunaat KK nevalkaat to "es esmu gringo" kreklu). Esam bijushi visaas pilseetas malaas, visos supermarketos, visaas amerikaanju eestuvees ieskaitot nepamatoti saaliito un kaneeljsmarzhiigo (taa ka vienaldziigi nevar paiet garaam) Cinnabond , pat netiishaam iegaajaam sliktaa rajonaa. Labi, ka policists brauca garaam un atpazina, ka mees esam tuuristi, un ka mums ir lielas ceriibas nonaakt situaacijaa, kuraa buutu jaadala piespiedu ziemassveetku daavanas. Vismaz dabuujaam izbraukt ar policijas mashiinu. Policisti starpcitu te ljoti draudziigi un izpaliidziigi, taapat kaa Latvijaa. Bildee esmu es un Pizza Hut!

Parasti iipashi neaprakstu vietu veestures un politisko situaaciju, jo negribu izlikties baigi gudrais - tagad visa informaacija ir ljoti labi pieejama internetaa un graamataas. Taapeec tagad arii neaprakstiishu. Tomeer pateikshu, ka Panama city bija pirmais Spaanju atbalsta punkts Klusaa okeaana pusee un pilseetas centrs ir 2 reizes mainiijies. Pirmo pilseetu izniicinaaja piraati (ruma Seram Henrijam Morganam kautkas te neiepatikaas). Tagad shai vietaa ir drupas un arii mees taas apskatiijaam. Ar drupaam viss kaartiibaa - ir. Atrodas pie okeaana un kruumiem, kas aug saalsuudenii. Bijaam arii centraa uz kurieni pilseeta tika paarcelta peec tam, katedraale utt. Tagad centrs ir lielie debesskraapji, liekas ka bankas un dziivojamie nami. Te sev dziivokljus iepeerk holivudas un citas zvaigznes un aciimredzot arii uzpirceeji, jo naktii ir taa, ka lielaakaa dalja logu ir tumshi.
Veel iegriezaamies pie kariibu juuras taadaa vietaa kaa Puertobelo, no kuras spaanji agraak suutiija daargumus uz Spaaniju. Kariibu regjions agraak bija noseets ar piraatiem, jo bija ko zagt (spaanju zelts, kas naaca no visaam amerikas puseem uz Panamu un tad uz Spaaniju pa okeaanu) un bija kur beegt (pilns ar mazajaam salinjaam no Venecueelas liidz Kubai). Taaka Kariibu juuras piraati nav nekaads bulshic. Starpcitu braucot uz Puertobelo autobusaa sanaaca konfliktsituaacija - braucaam, braucaam, nekas nenotiek, nu veel braucam, braucam, arii nekas, viss mieriigi, bet tad gandriiz pie galapunkta piepeshi autobusaa dejodama dziedaadama iekaapj piedzeerusies daama, paiet man garaam un iet taalaak. Es jau domaaju pranjeslo, bet njefiga - kautkaa vinja mani laikam bija pamaniijusi, bet nevareeja uzreiz apstaaties. Atnaaca atpakalj un saaka mani vilkt augshaa, laikam dejot. Es kaa iists dzhentlmenis protams atteicos. Tad vinja apseedaas man blakus un metaas runaaties. Manas spaanju valodas zinaashanas sarunvalodaa pagaidaam ir I love you liimenii, un pat to pashu minimumu shoreiz nevareeju pielietot, jo vinja nebija mans tips. Taapeec, runaaja paarsvaraa vinja un aatri vien nonaacaam pie taa, ka vinja ir kolumbiete, kura dziivo Panamaa un vinjai te nepatiik un viss ir slikti, cilveeki ir slikti, valsts slikta, viss skalji skaidraa spaanju valodaa, taa lai visi apkaarteejie panamieshi dzird (es biju kaa taads katalizators saapes izteikshanai uz vieteejiem). Protams saakaas konflikts ar apkaarteejiem, un es diemzheel biju pa vidu. Bet nu viss beidzaas mieriigi, laigan briizhiem nebija iisti skaidrs vai mani arii sitiis vai nee (Kaarlis bija noliidis kautkur autobusa stuurii, taapeec nebija pie kaa veersties peec tulkojuma). Kautkaadaa briidii saaku saprast, ka mani tomeer nesitiis (vismaz ar kaajaam ne), sitiis tikai kolumbieti un sirds palika daudz mieriigaaka. Beigaas pat kolumbiete tika sveikaa cauri. Vispaar izskataas ka starp Panamu un Kolumbiju valda shaadas taadas nesaskanjas. Daudzi kolumbieshi ir emigreejushi uz Kostariku un Panamu.

Savaadaak nekas iipash nenotiek, chakareejamies ar viizaam. Mums te konsulaataa gadiijies viens Haime, riktiigs birokraats, prasa visvisaadus papiirus, hotelju rezervaacijas, avioreisu rezervaacijas, entaas pases lapu kopijas. Viizas iesaku taisiit citur (zinu, ka citur tas ir pat vienas dienas jautaajums). Vinsh muusu viizas sanjemshanas procesu ir jau ievilcis uz naakamo gadu, taapeec riit dosimies uz citu vietu, kuru sauc San Blas salas. Vajadzeetu buut labai vietai ar iiptneejiem cilveekiem un vientuljaam baltu smilshu un palmu salam. Apskatiisimies kaa vinji svin jauno gadu. Principaa ir iespeejas atrast piraatu zeltu, tomeer es to nedariishu, jo piraatu mantai ir visaadi laasti. Lai Kaarlis rok. Bet nu tad jau redzees.

Visiem laimiigu jauno gadu! Esmu paaris izredzeetiem cilveekiem jau laiciigi (shodien) nosuutiijis stiliigas melnbaltas no saakuma itkaa neko neizsakoshas kartinjas no Panamas, taaka tagad viss Panama airmail rokaas, itkaa vajadzeetu 3 dienaas paspeet liidz Latvijai!

3 komentāri:

anita teica...

Es tev vienmeer esmu maciijusi, ka daamai nedriikst atteikt deju un dejot autobusaa ir baigi eerti un stiliigi, zinu peec personiigaas pieredzes. Veelu jums prieciigi sagaidiit Jauno gadu un beizot iekarot Kolumbiju.

anita teica...

Esmu tev vienmeer maaciijusi, ka daamai nedriikst atteikt deju, tas ir lloti nepieklaajiigi. Dejot autobusaa ir lloti eerti un stiliigi, to es zinu no pieredzes. Veelu Jums prieciigi sagaidiit Jauno gadu un beidzot iekarot Kolumbiju.

RG teica...

Labi, jau labi, es sapratu ar pirmo reizi!