piektdiena, 2008. gada 18. aprīlis

Iguazu uudenskritumi

Peec Pantanaala virziijaamies taalaak uz dienvidiem pa Braziiliju, un nejaushi atduuraamies pret uudenskritumiem. Lielaakajiem pasaules uudenskritumiem peec apjoma - Iguazu uudenskritumiem. Atbraucaam mees no Kampo Grande pilseetas, kuraa noceelaam biljetes draudziigajaam belgju meiteneem, kas neko ljaunu nenojaushot man bija izstaastiijushas, kur jaapeerk autobusa biljetes. Bija mazliet neeerti, jo vinjas bija 6, un autobusaa bija tieshi 6 briivas vietas, un meitenes arii bija jaukas. Vispaar cik man sanaacis kontakteeties ar beljgjiem shajaa celjojumaa, ljoti patiikami cilveeki, bez lielummaanijas un paarlieku lielaa ego, kas dazhreiz piemiit lielajaam naacijaam. Tas taa, mazliet par steriotipiem.
Ok, taatad atbraucaam. Iguazu uudenskritumi atrodas vietaa, kur robezhojas 3 valstis - Paragvaja, Argentiina un Braziilija. Faktiski uudenskritumi pashi par sevi atrodas tikai uz Braziilijas-Argentiinas robezhas, bet Paragvaja ir ljoti tuvu. Saakaam uudenskritumu apskati Braziilijas pusee, no kurienes esot vislabaakais skats. Nezinu kaapeec - vai taapeec, ka KK bija man baigi sastaastiijis par shiem uudenskritumiem kaa kautko superskaitu vai taapeec, ka aiz muguras bija nakts brauciens autobusaa, bet uudenskritumi saakumaa man bija mazliet vilshanaas, jo gaidiiju kautko grandiozaaku. Tomeer izraadiijaas, ka labaakaa dalja ir takas beigaas. Sho dalju sauc par Gargante del Diablo jeb Velna Riikle. Shii ir taa vieta, kas tieshaam jaaredz, jo uudenskritums ir augsts un te kriit milzumdaudz uudens, kas lejaa upee rada necaurredzamu tvaika maakoni. Par cik Braziilijas pusee shiis vietas apskates punkts ir zemu, cilveeki paliek slapji. Tas mani varbuut arii atmodinaaja un es saaku noveerteet sho uudenskritumu.
Tai pashaa dienaa devaamies uz Argentiinas pusi, bet veel negaajaam uz parku. Gaajaam naakoshajaa dienaa, jo Argentiinas pusee vajag visu dienu, lai izstaigaatu visas takas. Argentiinas pusee atrodas lielaakaa dalja uudenskritumu, bet galvenais - Gargante del Diablo sadalaas tieshi uz puseem starp Braziiliju un Argentiinu. Argentiinas pusee uz Gargante var skatiities ljoti tuvu un no augshas. Vispaar Argentiinas pusee paarsvaraa visu kompleksu var redzeet gan no augshas, gan no apakshas. Veel ko izdariijaam Argentiinas pusee - aizbraucaam ar laivu uz salu, kur es atljaavos nopeldeeties upee uudenskritumu pakaajee. Vispaar shoreiz laikam nav ko aprakstiit, bildes pateiks vairaak.

1 komentārs:

Latcharter teica...

Robi, cik tenisa laukumus varētu irīkot Solar de Uyuni?Vispār beidz dirsties - brauc mājās ... Man nav kam piezvanīt uzprasīt tenisa noteikumus strīda situācijās!!
Ja kas par šo varonīgo ceļojumu esmu gatavs tevi apbalvot ar aizvešanu no lidostas līdz mājam .. Kad ielido?